Motivation, kvalitet og individuel i tredje bølge virksomheder

Anden-bølge virksomheder er i færd med at få større. Størrelse er deres religion. Tredje-bølge virksomheder er mere interesseret i at finde en bedre måde.
Dette fører til en primær tredje-bølge mål: at gøre dig selv og dine egne produkter forældede. Ingen bør være mere kompetente på det end dig. Vores Macintosh erstattet Lisa; Apple IIgs var designet til at erstatte de tidligere Apple IIs. Hvad vi gøre, er at finde måder at give folk en vækst – opgradering – til det næste produkt, fremtid, ikke opgive kunder, der har købt den nu forældede produkt. Den måde vi forny os er at levere vores kunder med meningsfuld forskelle. I anden fase virksomheder, er produkt mål generelt beregnet til at give kunderne bedre ensartethed – en forbedret udgave af deres samme gamle produkt.
Dette er en meget afvigende idé. Anden-bølge virksomhedernes gøre alt, hvad de kan for at forsvare hvad er allerede deres. De vil bruge flere og flere penge til at gøre det. eller erhverve en virksomhed for at kontrollere konkurrencen.
Anden-bølge mennesker er motiveret af forfremmelse, løn og bonusser. Tredje-bølge mennesker er motiveret af engagement med en ideologi, af chancen for personligt at ændre verden, mulighed for at vokse som en person. Anden-bølge selskab giver ikke dette som en mulighed, ikke et løfte om livstidsansættelse og lokke af en pension. Som et resultat, er tredje-bølge mennesker mere tilbøjelige til at tage risici, at Domstolens fiasko. De spiller efter en anden standard – deres egen, ikke selskab. Deres holdninger er baseret på muligt snarere end den faktiske. De skal derfor gives høj belønning for deres høje risiko, især i aktieoptioner.
I denne nye bølge tager kvalitet på en bredere definition. Det gælder ikke kun for produktet; i stedet, kvalitet er udbredt overalt i alle dele af organisationen. Kvalitet uden kompromis, der forventes i hver funktion, og hver afdeling, fra finansiering til salg. Det er alles job. Og det er defineret af enhver, der ønsker at konkurrere – ikke bare der er større og har mere pondus.
Det er en af grundene til hvorfor så mange amerikanske virksomheder faldt ind i problemer. De målte kvalitet med hensyn til hvad blev overkommelige, snarere end insisterende på perfektion i starten. Beviset på dette er i nogle af de gevinster, traditionelle selskaber har registreret i kvalitet siden de tidlige 1980-ere; stigningerne er chokerende ikke for deres forbedring, men fordi thy viser hvor slemt tingene faktisk havde fået.
Så hvad betyder alt dette betyder? Forskellene mellem anden og tredje bølge virksomheder kræves store revolutioner i holdning og adfærd. Disse forskelle er intet værd under tidspunktet for overgangen, vi er i øjeblikket. Den tredje bølge er en model, vi ville gøre klogt i at være gennemførelse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.