PR: Her er alt du behøver at vide

Først og fremmest, behøver du at vide, at retten PR kan ændre individuelle opfattelse og føre til ændret adfærd.
Især når du opretter eksterne interessenter adfærdsændring, slags der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål.
Og fordi kernen i din pr ligger i at gøre noget positivt om opførsel af dem vigtige uden for publikum i jeres der mest påvirke din operation.
Den nederste linje er, den rigtige PR Lad os du overbevise de centrale udenfor folk til din tankegang, og hjælpe med at flytte dem til at træffe foranstaltninger, der tillader din afdeling, afdeling eller datterselskabet til at lykkes.
Og nu, den bonus blueprint, der får alle arbejder mod de samme eksterne interessenter adfærd, forsikrer at jeres PR indsats forbliver fokuserede: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Sådan en blåstempling kan producere resultater som nye community service og sponsorering muligheder; forbedrede relationer med statslige organer og lovgivende organer; fremtidsudsigter
begynder at arbejde med dig; kunder at foretage gentagne køb; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; salgsfremmende konkurrence tilnærmelser; en rebound i showroom besøg; nye thoughtleader og særlige begivenhed kontakter; kapital givere eller angive kilder ser din vej; medlemskab programmer på fremmarch; nye feedbackkanaler; stærkere relationer med de uddannelsesmæssige, labor, finansielle og sundhedssektoren samfund; og endog beskyttelsesfremmende aktivist grupperelationer.
Det bør være en førsteklasses bekymring til dig, der udfører denne PR plan for dig. Der bare gonna gøre arbejdet alligevel? Vil det være medarbejderne fuldtids pr? Folk tilknyttet din enhed af en højere myndighed? En PR agenturet holdet? Uanset hvor de kommer fra, skal de være forpligtede til at du som senior project manager, PR blueprint og dens gennemførelse, startende med centrale publikum perception overvågning.
Et advarende forslag. Blot fordi en specialist beskriver ham/hende selv som en pr-person ikke betyder, de har købt programmet hele hog. Du skal være sikker på at dem, du tildelt tror dybt, hvorfor det er så vigtigt at vide, hvordan din vigtigste eksterne målgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester. Sikre, at de køber den virkelighed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Tage sig tid til at gennemgå PR blueprint med din PR team, især din plan for overvågning og indsamling opfattelser af spørgende medlemmer af dine vigtigste uden for publikum. Spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores organisation? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
For opfattelsen af overvågning faser af dit program, bruge professionel undersøgelse råd hvis dit budget tillader. Men husk at din PR folk er også indenfor den opfattelse og adfærd og kan forfølge det samme mål: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, der kan oversætte i sårende adfærd.
Nu er det tid til at gøre noget ved de mest alvorlige forvridninger du opdaget under din nøgle publikum perception overvågning. Med andre ord etablere dit pr mål. Og det kunne være at ordne den farlige misforståelse, eller korrigere denne grove unøjagtigheder eller stoppe det potentielt dødelige rygte død i sit spor.
Naturligvis, skal du bruge en god strategi, som klart viser dig, hvordan vi kommer videre. For at holde tingene enkle, Bemærk at der er kun tre strategiske muligheder tilgængelige for dig, når det kommer til håndtering af en opfattelse og mening udfordring. Ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Selvfølgelig vil den forkerte strategi pick smager daggamle spejlæg, så være sikker på, den nye strategi passer komfortabelt med din nye pr mål. Helt sikkert, du ikke ønsker at Vælg “change” når fakta diktere en “styrke” strategi.
Nu skal du slå medlemmer af din målgruppe med et stærkt budskab. Men at overtale et publikum til din tankegang er hårdt arbejde. Hvilket er grunden til din PR folk skal oprette nogle meget specielle, korrigerende sprog. Ord, der ikke kun overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og saglig. Kun på denne måde vil du være i stand til at korrigere en opfattelse af skiftende udtalelse mod dit synspunkt, fører til de adfærd, du målretter mod.
Pass din besked af din kommunikation specialister til at forsikre sin indflydelse og overtalelsesevne. Derefter, skærpe det før du vælger kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære din besked til din målgruppe opmærksomhed. Du kan vælge fra snesevis, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men sørg for at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.
Da troværdigheden af en besked er ofte afhængig af hvordan det er leveret, bør du overveje afsløring det før mindre møder og præsentationer i stedet for at bruge højere profil midler såsom pressemeddelelser. Du vil snart nødt til at give statusrapporter, som vil advare dig og din PR-team for at komme tilbage ud i feltet og begynde at arbejde på en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Du skal bruge mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session. Forskellen er denne gang, at du vil holde øje meget nøje for tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
Hvis programmet halter, kan du overveje at fremskynde tingene med mere kommunikation taktik og øget frekvenser.
Ja, alle du virkelig har brug for at vide er, at retten PR kan ændre individuelle opfattelse og føre til ændret adfærd. Især når du opretter slags eksterne interessenter adfærdsændring, der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1130 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.

2 thoughts on “PR: Her er alt du behøver at vide

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *